Het is ons doel om kwalitatief goed specialistisch onderwijs aan te bieden aan onze leerlingen. Om dit te bereiken werken we met leerdoelen voor de leerlingen. Deze leerdoelen beschrijven we in hun ontwikkelingsperspectiefplan (OPP).
Het OPP bevat:
We beoordelen dit OPP twee keer per jaar. Dat doen we aan de hand van de resultaten van de leerling. Tijdens deze beoordeling bespreken we of we de doelen uit de leerlijnen hebben behaald volgens het OOP.
Op basis van het uitstroomperspectief (vastgesteld in het OPP) baseren wij de leerroute van de leerling. Hier hoort ook een bepaald profiel bij. Hier lees je meer over de verschillende uitstroomprofielen.
Daarnaast doet elke leerling vanaf 6 jaar één keer per jaar de Cito-toetsen. Wij toetsen deze leerlingen met de zml-toetsen (toetsen voor zeer moeilijk lerende leerlingen) of VSO/PrO (praktijkonderwijs) toetsen van de Cito. Als de leerlingen volgens afgesproken (school)regels hoger scoren op de zml-toetsen, dan gaan we over op de VSO/PrO Cito-toetsen. De toetsen nemen we af met twee doelen: vanuit de wettelijke afspraak naar de indicatiecommissie en om te meten wat de leerlingen hebben geleerd.